سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور ماندگاری عطر را بیشتر کنیم ؟

یشتر ما هزینه زیادی را صرف خرید بو می کنیم، ولی به حیث می آید عطر آنان اکثر از تعدادی ساعت ماندگاری ندارد . 

 

 

ماندگاری بو به این معناست که چه بازه هنگامی می تواند روی پوست باقی بماند . عطر هنر می باشد و پوست شما بوم نقاشی . وقتی که شما عطری را اسپری می کنید، با هر توشه تپش نبض، هنرمندی خواهید بود که سبب ساز راندمان و پخش بوی اکثر آن می گردید . 

 

هفت 

نکته فراوان جذاب که شاید هیچگاه در رابطه با ماندگاری عطر نمی دانستید: 

1- 

عطرها را کجا نگهداری کنیم؟ 

محل مراقبت عطرها مضاعف حائز اهمیت است، چراکه گرما و روشنایی ارگانیک موجب اکسید شدن مایع آن و تغییر تحول در ساختارش می شود . جهت دوری از زوال بو های باارزش و تغییر‌و تحول در بو آن ها، شیشه های بو خود را در جایی تاریک و خنک مراقبت فرمایید . این عمل سبب ساز می شود تا ساختار رایحه حیاتی رایحه محافظت شود . بی آلایش ترین روش این می باشد که عطرها را در همان باکس هایشان بگذارید . به این ترتیب خیر فقط آن ها در بسته بندی زیباتر به نظر می رسند، بلکه از تاثیر منفی عوامل محیطی در امان خواهند ماند . 

 

2- 

عطرتان وابسته به کدام مجموعه بویایی است؟ 

هیچ کدام از رایحه ها عیناً شبیه نیز ساخته نشده اند . بعضا از بو ها به خودی خود ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه دارند . از فی مابین گروه های بویایی، عموماً عطر های چوبی، شرقی و چرمی بهترین ماندگاری را دارا هستند . بنابرین عطرهایی که شامل این تیم های بویایی هستند ماندگارتر از بقیه می باشند . 

 

3- 

در چه فصلی از سال هستیم؟ 

نوع آب و هوایی که در آن قرار دارید، هم بر توان ماندگاری و نیز بر همت عطرتان موثر میباشد . هوای سرد، بو های گلی کار کشته خیس را بخش اعظم نگه می دارد . به همین حافظه می باشد که رایحه های خنک عطر شما در ارتفاع زمستان و پاییز خوب عمل نمی نمایند . بالعکس بو های ملایم خیس در بهار و فصل‌تابستان تلاش خوشایند تری دارند . رطوبت و گرما نیز اذن نمیدهد بو آنگونه که میباشد و پباده سازی شده، خودش را در طول روز نشان دهد . 

 

4- 

عطر را به چه نقاطی اسپری کنیم؟ 

در صورتیکه همیشه به دنبال عطر ای اثبات هستید، اسپری کردن به موها و خرقه هایتان را امتحان نمایید . این فعالیت منجر پراکندگی بخش اعظم عطر گردیده و نسبت به پوست بدن، عطر را بخش اعظم در خود نگه میدارد . اما نقاط دارنده نبض بدن، نقاطی مثل گردن، مچ دست، پشت زانو و نصیب داخلی آرنج دست، گرمای بیشتری نسبت به جاهای دیگر بدن دارا‌هستند . در نتیجه سبب می شوند که بو بیشتری پخش شود . 

بهترین عطر زنانه

5- 

غلظت عطر چه‌گونه است؟ 

ماندگاری بو به مقدار روغنی که در فرمولاسیون آن به فعالیت رفته می باشد هم بستگی دارااست . اول از همگی پرفیوم با بیشینه و کمینه ی دما میزان اسانس در ساختار، آن گاه ادوپرفیوم و آنگاه از آن ادوتویلت با کمترین نسبت روغن و بیشترین مقدار آب و الکل، به ترتیب از بیشتر به کمتر، دارنده ماندگاری متفاوتی می باشند . هرچقدر بو شما غلیظ تر باشد ماندگاری آن نیز عمده هست . 

 

6- 

میزان رطوبت پوستتان چقدر است؟ 

اگر شما پوستی خشک دارید، نباید توقع ماندگاری زیادی از عطرتان داشته باشید . چون عطر شما چیزی برای به دام افتادن در آن ندارد و بنابرین نت های آن تبخیر می شوند . گذشته از اسپری کردن عطر، لوسیون های بدن بدون عطر و یا این که روغن جوجوبا را جهت آبرسانی به پوستتان استفاده کنید، زیرا این ها شباهت بخش اعظمی به چربی ارگانیک پوست دارند و اجازه نمی دهند که عطرتان به آسانی از پوست تبخیر شود . 

 

7- 

رایحه را چه‌گونه استعمال کنیم؟ 

آیا شما هنگام استعمال از بو مچ دستتان را به نیز تماس می دهید؟ دیگر به تکرار این عادت نادرست ادامه ندهید، زیرا عطر ها به رخ لایه لایه و با ترکیب مشخصی روی هم قرار گرفته اند . 

اصطحکاک و گرمای آزادشده حین این فعالیت موجب تغیییر فرمولاسیون رایحه گردیده و در نتیجه ماندگاری آن را ناچیز می کند