سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بو و ادکلن

 

در صورتی اهل بو و ادکلن باشید احتمالا متوجه گردیده‌اید روی بعضا از شیشه‌های بو درج شده  ادوپرفیوم (Eau de Perfume)، روی برخی دیگر ادوتویلت (Eau de Toilette) یا این که شاید هم شاهد واژه و کلمه فرانسوی ادوکلن (Eau de Cologne) باشید. تا به امروز بدین تاءمل کرده‌اید که اینها چه فرقی با هم دارا هستند؟ چرا برخی در نوع ادو پرفیوم‌ها قرار دارا هستند و برخی دیگر در تیم ادو تویلت‌ها؟

بهترین عطر زنانه

برای کشف جواب این سوال از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با روزیاتو یار باشید.

 

در وهله اولیه بایستی بدانید بو چه می‌باشد؛ رایحه یک ماده خوشبوست که برای خوشبو سازی تن از آن استعمال می شود. این ماده از مواد طبیعی یا این که از مخلوط اسانس‌ها، ثبت‌کننده‌ها و حلال‌ها ساخته می شود. ممکن میباشد مواد نخستین معطر خالق بو از منابع گیاهی یا این که حیوانی استخراج شوند یا این که با ایجاد تصنعی و مصنوعی مواد شیمیایی بدست بیایند.

 

البته تفاوت اصلی در عطرهای متفاوت عالم به «معیار غِلظت عصاره‌های روغنی معطر در حلال آن ها» بستگی دارااست؛ که می تواند دربرگیرنده اتانول یا این که ترکیبی از آب و اتانول باشد.

 

شدت و ماندگاری بو نیز مبتنی بر غلظت، شدت و ارتفاع قدمت ترکیبات معطر (اسانس طبیعی / روغن رایحه) گزینه استعمال در آن میباشد. به‌این مضمون‌ که هر قدر درصد ترکیبات معطر ارتقا می یابد، شدت و ماندگاری آن نیز زیادتر می شود.

 

مطالب پیشنهادی

بوت‌های شیک و اصل مردانه را با بها باورنکردنی بخرید!

 

حراجی که نمی تونی فراموش کنی!

 

بدون‌پول فیلم کمدی سامورایی در برلین تماشا نمایید!

 

عبارت‌های رایج در بازار رایحه همچون ادوپرفیوم، ادو تویلت یا این که ادکلن که برای تعریف یک بو آیتم به کار گیری قرار می گیرند در واقع معیاری برای اکران غِلظت تقریبی یک بو با استعمال از درصد یا این که حجم روغن معطر در آن میباشد. برای ادراک بهتر این مسئله در تحت به تفکیک غلظت ماده روغنی جانور در عطرها، جور‌بندی‌های متعدد آن را معرفی کرده‌ایم:

 

perfume (عصاره بو): با غلظتی دربین 30–40? از مواد معطر غلیظ‌ترین، خالص‌ترین، ماندگارترین و در عین هم اکنون گرانترین دسته رایحه میباشد.

(ادو پرفیوم یا این که EdP): با غلظتی نزدیک به 10–20? رایج‌ترین جور رایحه میباشد که ماندگاری قابل قبولی دارااست و به گرانی بو هم وجود ندارد. این مدل رایحه را با عبارت (millésime) نیز نشان میدهند.

Eau de Toilette (ادو تویلت یا این که EdT): نزدیک به 8–16? غلظت و بوی ملایمی دارااست که ماندگاری متعددی هم ندارد و برای تمدید بوی آن بایستی یکسری توشه در زمان روز از آن استعمال شود.

Eau de Cologne (ادوکلن یا این که EdC): با غلظتی نزدیک به 3–6? از مواد معطر لازم به ذکر میباشد که عبارت Original Eau de Cologne یک اسم تجاری تثبیت شده است.

پرفیوم میست با غلظت 3–8? مواد معطره در حلال غیر الکلی

اسپلش و افترشیو (EdS) با 1–3? غلظت مواد معطره

در تمام این تولیدات اتانول یا این که ادغام آب و اتانول تحت عنوان حلال مواد معطر به فعالیت می‌رود.

 

روغن‌های معطر می توانند در روغن‌های بی‌بوی دیگری نظیر روغن نارگیل تصفیه گردیده یا این که در موم‌های مایعی نظیر روغن جوجوبا (Jojoba oil) حل شوند.