سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت بو و ادکلن چه میباشد؟

 

تفاوت بو و ادکلن چه میباشد؟

هنوز بخش اعظمی از اشخاص می باشند که همچنان فرق دربین ادکلن و رایحه را نمی دانند و از این دو لفظ به کار گیری می نمایند.

بهترین عطر زنانه

 

به نقل از پندار آنلاین: بعضا اشخاص می‌پندارند، رایحه وابسته به خانمها بوده و ادکلن یگانه آقایان میباشد یا این که بو به عبارتی اسانسهایی میباشد که در شیشه ها ریخته میشود و ادکلن ها به عبارتی عطرهای برندها میباشند. پیشین از هر توضیحی نخست قضیه اسانس ها را می بایست غیر وابسته کرد.

اضافه بخوانید

گشت و گذار فوتبالیست دارای شهرت و همسرش در دیوارچین + عکس

عکس تابستانی سحر دولتشاهی و ستاره پسیانی در خیابان

علی خان دایی در کنار همسر نخستین و دومش

ترک خیمه به وسیله نائب رئیس شیخ + عکس

به عطرهایی که در شیشه ها لبریز میگردند و اکثر زمان ها هم حالتی روغنی دارا هستند، اسانس گفته میگردد. و البته لفظ اصلی خویش بو یا این که به عبارتی Perfume: رایحه در جمهوری اسلامی ایران به طور کلی به همه عطرهایی غیر از اسانس ها گفته می‌شود. براین اساس شما در حالتی که که میخواهید خرید فرمایید و خریدی به جز اسانس ها دارید، در واقع شما درپی بو میباشید و می بایست از واژه بو برای خریدتان به کار گیری نمائید.

مقاله پیشنهادی

اشتراک اخذ روزمره مناقصات و زمان های مربوط به فعالیت شما

تفاوت بو و ادکلن: همانطور که می‌دانید عطرها از ترکیبات اسانس مواد نپخته (گیاهان، مشک و …) و آب و الکل درست شده اند. تفاوت رایحه و ادکلن در ترازو اسانس به عمل رفته در آب و الکل داخل یک بو هست. هر قدر واحد سنجش اسانس به فعالیت رفته در رایحه طولانی تر باشد این بو دوام و ماندگاری بالاتری داراست. لفظ رایحه یا این که به عبارتی Perfume به عطری گفته میگردد که حدود 15 تا 25 درصد اسانس در آن به عمل رفته باشد و ادکلن یا این که به عبارتی Eau de cologne به نوعی گفته می‌شود که حدود 2 تا 5 درصد اسانس در آن به عمل رفته و ماندگاری بسیار پایینی دارااست. عطرها از حیث ماندگاری، دوام و واحد سنجش اسانس به عمل رفته در آن‌ها، به 6 جور تقسیم میشوند: • Perfume: معیار اسانس به فعالیت رفته 15 تا 25 درصد • Soie de Perfume: اسانس حدود 15 تا 18 درصد • Eau de Perfume: اسانس حدود 8 تا 15 درصد • Eau de Toilette: اسانس 4 تا 10 درصد • Eau de Cologne: اسانس 2 تا 5 درصد • Eau de fraiche یا این که Deodorant: اسانس کمتر ار 3 درصد که به عبارتی اسپری ها میباشند. نسبتاً ادکلن این روز ها دیگر ایجاد نمی‌شود. البته برای خرید رایحه (به معنای کلی) درصورتی که به تحت باکس عطرها یا این که شیشه آنان اعتنا نمائید کلماتی مثل Eau de Perfuem و … را خواهید رویت کرد. در صورتیکه دنبال ماندگاری طولانی تر رایحه خویش میباشید، عطری را خریداری فرمایید که یکی عبارات Eau de Perfume، Soie de Perfume، Perfume روی آن ها مندرج باشد.