سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شخصیت شناسی از روی بو آیتم عشق

 

اسکیزوتایپال‌ها؛ طرفدار بوهای ملایم و خنک 

 

این نوع از اشخاص برخلاف دیگر افراد از مسائل گوناگون و معمولی برداشتی تعجب آور و غیرعادی‌تری دارا‌هستند. از آنجا که رمزآلودگی یکی از خصوصیت‌های پیروز این مدل اشخاص می باشد معمولا عطرهایی با بوی تلخ و خنک را طولانی تر می‌‌پسندند زیرا مدام در سوز‌و‌سرما، تاریکی و تلخی، نوعی از رمزآلودگی موجود هست. این اشخاص همینطور دوست دارا‌هستند در پس پرده هر چیزی رمز دیگری را جست‌وجو کرده و پیدا کنند؛ به همین عامل به حیث می رسد به مارک و حتی لوگوی مارک عطری که گزینش می‌کنند بیش تر از دیگر تیپ‌های شخصیتی اعتنا نشان دهند. هرچه لوگو تعجب آور‌ و غریب‌خیس و رمزآلودتر باشد، گرایش بیشتری به گزینش و خرید عطرهای آن مارک مختص پیدا می‌کنند.

 

بهترین عطر زنانه

 

شخصیت شناسی از روی بو آیتم عشق

 

متعلق‌ها با لحاظ بقیه افراد رایحه میخرند ‎

 

 

 

شخصیت‌های خودشیفته‌ (نارسیسیتیک‌ها)؛ عطرهای یگانه و گران را گزینش می‌کنند 

 

این اشخاص خویش را پهناور و مهم می پندارند و زیرا خویش را ویژه، فوق‌العاده و سزاوار میدانند، انتظار دارا هستند که بقیه افراد تمام نظرها آن ها را بپذیرند و به آن ها احترام بگذارند. آنان معمولا تحمل عیب گیری را ندارند و از نقد بقیه افراد خشمگین می گردند. خودشان را بسیار مختص و مهم می پندارند و دوست دارا هستند دور و بری ها همواره آنها‌را آیتم تحسین و تعریف و تمجید قرار دهند و آن‌ها را بی‌عیب، بی‌نقص، یگانه و فوق‌العاده خطاب کنند؛ به این ترتیب عطرهای خیلی گران و برندهای خیلی دارای اسم و رسم و لوکس را گزینش می‌کنند تا بتوانند تمجید سایرافراد را برانگیزند. درواقع هنگام تعیین بو جور مارک و واحد سنجش آوازه آن از بویی که آن رایحه میدهد برای‌شان اهمیت بیشتری داراست. به‌هیچ‌وجه از عطرهای غیراصل و تقلبی استعمال نمی‌کنند. جمع‌ای از اشخاص خودشیفته هم می باشند که به هیچ وجه از بو به کارگیری نمی‌کنند زیرا معتقدند وجودشان به اندازه‌ای که بایستی مهم می‌باشد که نیازی به خوشبو و معطر کردن خویش نداشته باشند. این اشخاص در استعمال از رایحه اهل افراط و تفریط‌ می باشند؛ یعنی یا این که ابدا رایحه نمی‌خرند یا این که در‌حالتی که بخرند شایسته ترین و گران‌ترین رایحه را می خرند.

 

 

 

ضداجتماعی‌ها؛ گهگاه ملایم و خنک، گهگاه تند و تلخ 

 

این نوع اشخاص بضاعت خیر برای سازش با مقررات و موازین اجتماعی ندارند و به‌نوعی از آن ها راز گشوده می زنند. دروغگویی و فریبکاری یکی از خصوصیت‌های این اشخاص میباشد. تحریک‌پذیر و پرخاشگر میباشند همینطور بی‌احتیاط و بی‌مسئولیت. فریبکاری و اغواگری یکی از خصوصیت‌های بارز این گونه اشخاص می‌باشد و دوست دارا هستند برای سوءاستفاده از سایر افراد اعتماد آنان را به نوعی جلب کنند تا بتوانند چهت نیل به انگیزه‌شان آنان را فریب دهند. به حیث میرسد بسته به شرایط، اضافه از عطرهای ملایم و خنک به کار گیری می‌کنند تا حالتی از شم اعتماد را در طرف مقابل‌شان ساخت کنند. تنوع بو در‌این نوع اضافه مشاهده می شود.

 

 

 

شخصیت‌های نمایشی؛ عطرهایی میزنند که اعتنا دیگر افراد را جلب کند 

 

این اشخاص، تحریک‌پذیر و هیجانی‌اند و رفتاری پر رنگ و لعاب، نمایشی و برونگرایانه دارا‌هستند. ولی با وجود کردار متظاهرانه و مالامال زرق و برقی که دارا‌هستند، اکثر وقت ها نمی‌توانند دلبستگی عمیقی را به بازه زمانی طولانی مراقبت کنند. از‌آنجا‌که اعتنا‌طلبی افراطی، یکی از بارزترین خصوصیت‌های این نوع اشخاص میباشد؛ براین اساس به لحاظ می رسد عطرهای شیرین، گرم و تند را طولانی تر تعیین می‌کنند زیرا هیجانات آن ها را طولانی تر برمی‌انگیزد. این اشخاص مدام دوست دارا هستند بوی خوب بدهند و با این بوی خوب روی سایر افراد تأثیر دلخواه‌شان را بگذارند. درواقع این اشخاص از رایحه به کارگیری‌ ابزاری می‌کنند؛ یعنی عطری را به کار گیری می‌کنند که بوسیله آن بتوانند دقت دیگرافراد را به خویش جلب کنند. مصرف رایحه در‌این مدل از اشخاص خیلی بالاست.

 

 

 

وسواسی‌ها؛ مدام یک رایحه یگانه را تعیین می نمایند 

 

کمال‌گرایی و سختگیری بیش تر از حد و همینطور غیرقابل‌انعطاف بودن از خصوصیت‌های بارز شخصیت‌های وسواسی می‌باشد. آن ها نسبت به وظایف خویش تعهد بیش تر از حد دارا هستند. اکثر وقت ها اشخاص خشکی به حیث می‌رسند. معمولا در تصمیم‌گیری در گیر مشکل میباشند زیرا واهمه از شکست تناول کردن دارا هستند. روی ایده ها و عقایدشان سماجت می‌کنند؛ از این رو کمتر به احساسات سایر افراد اعتنا نشان می دهند. سختکوش میباشند ولی زیرا به ریزه کاری اهمیت متعددی میدهند نمی‌توانند روی اصل مسئله تمرکز کنند. این اشخاص در گزینش، خریداری نمودن و مصرف رایحه هم آلرژی بیشتراز اندازه به خرج می دهند. معمولا تنوع رایحه در‌این نوع زیاد چشم نمیشود زیرا عوض کردن مدل رایحه و گزینش عطری دیگر برای آن‌ها کار بسیار مشقت می‌باشد.

 

 

 

متعلق‌ها با لحاظ سایرافراد بو می خرند 

 

شخصیت‌های متعلق شخصیت‌هایی میباشند که برای نیازهای عاطفی و جسمی خویش بیش تر از اندازه به بقیه افراد متعلق‌اند. همیشه به تأیید آن ها نیاز دارا‌هستند و معمولا به علت تعلق متعددی که به سایر افراد دارا هستند و ترسی که از طرد شدن به وسیله سایر افراد به آن ها دست میدهد به‌هیچ‌وجه بضاعت مخالفت با دور و بری ها‌شان را ندارند و بیش تر از سایرافراد به لحاظ دور‌وبری ها‌شان اهمیت می دهند. این اشخاص در گزینش رایحه هم عشق و نیاز خودشان را در حیث نمی‌گیرند و طولانی تر پیرو دریافت کردن تأیید از اشخاصی می‌باشند که به آن‌ها متعلق‌اند. متعلق‌ها عطری را می خرند و استعمال می‌کنند که طرف مقابل‌شان دوست داشته باشد. تنوع رایحه درین اشخاص بسته به تعداد اشخاصی که به آن ها متعلق‌اند، فرق می‌کند. معمولا تنهایی مبادرت به تهیه نمودن بو نمی‌کنند و در گزینش بو حیث سایر افراد را جویا میگردند.