سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مواد معطری

 

تمام بشر‌ها دارنده لایه‌های شخصیتی متفاوت میباشند و به حیث می رسد با تجزیه و آنالیز ارتباط رایحه و خصوصیت‌های شخصیتی تا حدی بتوان شخصیت اشخاص گوناگون را آشنایی.

 

بهترین عطر زنانه

به نقل از خبرگزاری عجم از تبریز، بو‌های خوش از زیبایی‌های منحصر به فرد به‌شخص طبیعت می‌باشند و بشر نیز به جهت مدل آفرینش و شم و حالا خود همواره پیرو این عطر‌های فرح‌بخش بوده میباشد.

 

از پیشین‌های به دور آدم پیرو گیاهان دارویی بوده تا بیماری‌ها را معالجه نماید. فی مابین این مواد، مواد معطری نیز وجود داشتند که از آن ها بو استخراج می شد، به این ترتیب رایحه و دارو خواستگاه مشترکی دارا‌هستند.

 

هنر عطرسازی در حین باستان از در میان رودان و مصر آغاز گردیده و در کشور‌ایران و روم باستان گسترش پیدا کرد.

 

اولی شیمیدان تثبیت گردیده در عالم زنی به اسم «تاپوتی» هست، یک عطرساز که طبق لوح‌های خط میخی در هزاره دوم پیشین از تولد دربین رودان می‌زیسته‌ میباشد.

 

وی گل‌ها، روغن‌ها و اگیر ترکی را با دیگر مواد معطر یک سری توشه متواتر تقطیر و صاف می‌کرده تا رایحه متبوع را ساخت نماید.

 

در سال 2005، باستان‌شناسان آنچه که تصور می گردد کهن‌ترین بو عالم می باشد را در پیرگوس، قبرس کشف کردند. این عطرها قدمتی بیشتراز 4 هزار ساله دارا هستند.

 

در این موسسه دست کم 60 دستگاه تقطیر، ظرف برای ادغام کردن، قیف و بطری رایحه در یک کارخانه 43هزار فوت مربعی (4هزار متر مربعی) کشف شد. در حین‌های قدیم مردم با به کار گیری از گیاهان و چاشنی‌جاتی مانند بادام، گشنیز، گل تلفونی (آیتم سبز)، رزین رسته مخروطیان، ترنج همینطور اشکال گل رایحه ساخت می‌کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

«در آخرها هزاره چهارم پیش از به دنیاآمدن در سیلک کاشان غیر از ظروف سفالین بعضا تُنگ‌های کوچک از مرمر که بیان کننده منحصربه‌فرد مراقبت بو بود در حفریات سیلک پیدا شده‌است همینطور پاره ای آئینه مسی جهت پیرایش به دست آمده می‌باشد.

 

درقرن نهم میلادی ابویوسف کندی شیمیدان عرب، کتابی در رابطه عطرها به اسم شیمی بو و تقطیر نوشته‌هست. این کتاب دربرگیرنده بیش تر از یکصد امر برای تهیه و تنظیم روغن‌های معطر، مرهم‌ها، عرق‌های گیاهی و جایگزین‌هایی برای داروهای پرهزینه می‌باشد.

 

به علاوه درین کتاب 107 شیوه و راهبرد برای عطرسازی و تولید امکانات مربوطه از پاراگراف انبیق شرح داده گردیده‌ هست.

 

دانشمند اهل ایران ابن سینا روند عصاره‌گیری از گل‌ها را با استعمال از طریق تقطیر را که امروزه به صورت معمول به کار گیری می گردد، معرفی کرد. اولی تجربه وی با گل رز بوده‌ می‌باشد. از زمانه این کشف، رایحه از مخلوطی از روغن‌ها، گیاهان و یا این که گلبرگ‌های خرد گردیده که یک ادغام حاذق معطر را به وجود می آورند، به دست می آید.

 

از این فی مابین گلاب فورا در میان مردم دوستداشتنی شد. مواد اول و تکنولوژی تقطیر در کشورهای شرقی به صورت قابل توجهی صنعت عطرسازی و پیشرفت‌های علمی و به خصوص شیمی را در غرب زیر تاثیر قرار داده‌اند.