فراگیری تهیه و تنظیم بو در خانه

 

نوت‌های نهایی دوستداشتنی را بشناسید: نوت‌های آخرین پراستفاده در عطرها عبارتند از چوب سدر، زنجبیل، پاتچولی، کاج، چوب کفش تابستانی، وانیل، سرو و خس خس.

بهترین عطر زنانه

 

 

نسبت‌های ترکیبی را بشناسید: هنگام ادغام عطر‌ها با یکدیگر در آغاز نوت‌های نهایی بیش تر میشود، آنگاه نوت‌های میانی و در آخر نوت‌های آغازی، یعنی برعکس چیزی که بوییده می‌گردد. نسبت ترکیبی ایده‌آل برای نوت‌ها 30 درصد نوت آغازی، 50 درصد نوت میانی و 20 درصد نوت آخری هست. عطرسازان فن‌ای پیشنهاد میکنند برای ایجاد رایحه دست ساخته حداکثر سه یا این که چهار بو گوناگون را با هم مخلوط فرمایید.

 

 

 

بیش تر بخوانید:  فراگیری تهیه و تنظیم بو در خانه

 

 

 

امر اصلی ایجاد رایحه را فرابگیرید: برای تولید رایحه دست‌ساز شما صرفا به بو‌ها و نوت‌ها نیاز ندارید بلکه بایستی مواد دیگری نیز با آن ها ادغام شود:

 

پروسه تولید بو با یک روغن حمل کننده عطر ابتدا می‌گردد. شایسته ترین تعیین معمولا روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین یا این که روغن هسته انگور هست که از خویش بویی ندارند.

در مرحله سپس شما بایستی قطره قطره و به ندرت و به ترتیب نوت‌های آخری، میانی و آغازی را به روغن بیش تر فرمایید.

در پایان شما به ماده‌ای نیاز دارید که‌این مواد را با هم ادغام و حل نماید. الکل شایسته ترین گزینش می باشد زیرا به‌سرعت تبخیر میشود و فقط عطر به جا میماند. الکل مطلوب برای این فعالیت الکل با غلظت 80 تا 100 درصد هست.

رایحه دوست داستنی شما کدام یک از این نوت‌ها را خواهد داشت؟ در‌حالتی که هنوز مطمئن نیستید کدام یک از عطر‌ها را می بایست در رایحه ساخته شده با دست خویش به عمل ببرید می توانید در وب به ادغام بو دوست داستنی خودتان نگاه فرمائید و ملاحظه کنید که نوت‌های متفاوت آن از چه عطر‌هایی تشکیل‌شده میباشد و همین عطر‌ها را برای ایجاد بو خودتان به عمل ببرید.

 

 

 

تهیه و تنظیم مواد مایحتاج برای تولید رایحه ساخته شده با دست

یک بطری شیشه‌ای تیره تهیه و تنظیم نمایید: فروغ و روشنایی سبب ساز تجزیه مخلوط بو می‌گردد و قدمت آن را کاهش می دهد ولی شیشه تیره نوروفروغ را از خویش عبور نمی‌دهد و در ارتقاء قدمت رایحه موءثر میباشد. مطمئن گردید بطری که گزینش کرده‌اید به طور کامل منزه هست و هیچ بویی نگرفته می‌باشد. بطری خالی عطری که زمان‌ها پیش تمام گردیده و بویی ندارد هم تعیین قابل قبولی هست.

 

روغن حمل کننده بو تهیه و تنظیم فرمائید: روغن حمل کننده یا این که اساس بو به عبارتی چیزی میباشد که رایحه را روی پوست شما انتقال میدهد و از خویش بویی ندارد البته در‌حالتی که بخواهید میتوانید از روغن‌های بودار مثل روغن زیتون هم استعمال فرمائید که در‌این‌صورت‌ رایحه شما پاره ای بوی زیتون هم خواهد داشت.

 

 

 

غلیظ‌ترین الکل ممکن را تهیه و تنظیم نمائید: الکل‌های گیاهی با غلظت بالا گزینش قابل قبولی برای استعمال در عطرهای ساخته شده با دست خانگی می‌باشند.

 

عطر‌های دلخواه خویش را تنظیم نمائید: بعد از آن که درباره ی عطر‌های دلخواه خودتان تصمیم گرفتید آنها‌را تهیه و تنظیم فرمایید. این فعالیت را به دو نحوه می توانید انجام دهید، روغن معطر مرتبط با آن بو را تنظیم نمائید و یا این که خودتان آن روغن را از مواد طبیعی بگیرید که شیوه اولیه بی‌دردسرتر و مطلوب‌خیس می‌باشد و قابلیت و امکان خطای کمتری داراست.

 

در زمینه ی طرز فعالیت تصمیم بگیرید: بسته به‌این که کدام دسته مواد را گزینش کردید (مواد نو یا این که روغن‌های فراهم) طریق عمل شما نیز برای ایجاد رایحه مختلف خواهد بود ولی ایجاد رایحه با مواد طبیعی پیچیده‌خیس هست و برای هرر ماده طریق خاصی موجود است که در‌این نوشته‌علمی نمی‌گنجد و ما درین نوشته‌ی‌علمی شیوه تولید رایحه با یاری روغن‌های معطر را به شما فراگیری خوا هیم بخشید.