سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به چه شکل ادکلن بسازیم؟

 

عطرهای تاریخی مصریان الهام‌بخش افراد در یونان باستان و روم شد. اما پس از سقوط امپراتوری رم اروپا نقش مهمی در تولید عطرها دیگر نداشت و شرقی‌ها به عنوام مهم‌ترین تولید‌کننده‌های بو شناخته شدند. این موضوع تا زمانه مبارزه‌های صلیبی ادامه یافت. در آن زمانه بود که جنگجویان بازگشته از فلسطین به انگلستان، فرانسه و ایتالیا با خود فرهنگ وتمدن به کارگیری از عطر را دوباره به اروپا آوردند. سال‌های بعد از آن اروپاییان خواص طبابت بسیاری را نیز برای مواد معطر پیدا کردند و از این رو ترویج استعمال از عطرها و مواد خوشبو در اروپا بیش تر شد. مثلا، در آن سالهای پزشکان برای درمان بیماران مبتلا به طاعون، دهان خود را با کیسه‌های چرمی مملو از میخک تند، دارچین و دیگر ادویه‌ها می‌بستند.

بهترین عطر زنانه

 

 

در سال‌های آنگاه، استعمال از بو در اروپا کاربرد بسیار بیشتری یافت. به عنوان مثال پاد شاه فرانسه لوئی چهاردهم از یک جور عطر بسیار زیاد به کار گیری می کرد و به آن عشق و علاقه می‌ورزید. دربار لوئی چهاردهم نیز جدای از رایحه شخصی مورد به کار گیری‌ی او همواره خوشبو بود. او فرمان داده بود که مقدار بسیار زیادی گل‌های خشک را در دربار او جهت خوشبو ساختن آنجا مورد استفاده قرار دهند. مهمانها امپراتور نیز پیش از رفتن نزد او در شیر بز و گلبرگ‌های رز استحمام می‌کردند. به‌این دلیل بود که جنوب فرانسه که مرجع تولید اصلی این مواد خوشبو بود، در سال‌های آنگاه به عنوان یک کدام از مهمترین و پیشروترین مرکز ها ساخت رایحه مطرح شد.

 

 

 

 

 

 

 

چه‌طور ادکلن بسازیم؟

 

ادکلن یکی از کهن‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین هدیه‌هایی بوده هست که افراد برای آن ها که دوستشان داشتند تنظیم می‌کردند. ولی تصور کنید عطری را به کسی هدیه دهید که خود آن را ساخته‌اید. قطعاً میتواند تجربه‌ای رویایی برای آنکه دوستش دارید را با هدیه‌ی رایحه مخصوص او بسازید. در صورتیکه شما هم پیرو پاسخ سؤال چه طور عطر بسازیم می باشید، شاید بهتر باشد این بار به صورت دورازشوخی به این آیتم فکر کنید. عطری که خود میسازیم خالی از ترکیبات شیمیایی بوده و به صورت بی نقص مطابق امیال و ذوق وسلیقه‌ی ما هست. در پی خیال و خاطر خواهیم گرفت چه‌گونه به شکلی ساده و ابتدایی بو بسازیم.