سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بو چه است؟

 

بو چه است؟

میشود عزیزان

 بهترین عطر زنانه

با دقت به اینکه خیلی از اشخاص با مدل و ساختار رایحه شناخت ندارند، در‌این نوشته‌علمی عملکرد خوا هیم کرد تا در باب آنان با شما کلام کنیم و بگوییم که بو چه است ، در واقع می‌خواهیم درین نوشته ی علمی عطرها را بشناسیم.

 

عطرها از بخش‌های گوناگون مواد طبیعی و تصنعی مانند مواد گیاهی و یا این که جانوری ساخته شده‌اند. در بخش گیاهی این نصیب‌ها مشتمل بر گل، برگ، تنه، ریشه، ساقه، میوه، دانه و … می باشند. از گیاهانی که در صنعت عطرسازی کاربرد فراوانی دارا‌هستند می‌قدرت به ترنج (برگاموت)، هل، سدر، یاسمن، زنبق رنگ زرد و … اسم پیروزی. گیاهانی که بیشترین اهمیت را در عطرسازی دارا‌هستند با دقت به قسمتی که گزینه به کارگیری قرار می گیرد مشتمل بر روغن طبیعی رز، عصاره یاسمن و گل‌های پرتقال اشاره نمود.

 

مهم‌ترین لحظات شم کردن رایحه

 

 

عطرها دارنده تفاوت‌های متعددی با یکدیگر میباشند. در موقعیت کلی، هر بو از سه جزء جدا (نوت Note) تشکیل یافته میباشد. اولی جزء،  نوت اول یا این که آغازین (Top Note) بو هست. در نوت آغازین معمولاً از فرّارترین ماده که معین‌ترین عطر را دارا هست به کار گیری می گردد، این نوت در ساخت رایحه کاربرد فراوانی دارااست به دلیل آن که اثر آن که اولی حسی میباشد که فرد در او‌لین عکس العمل با آن بو چهره میگیرد و معمولاً بعداز تعدادی دقیقه آخر می‌پذیرد. توانمندی این اثر میتواند منجر جذب طولانی تر مشتری شود. عطر این مرحله نو و تند بوده و ترکیباتی که در‌این مرحله دخیل می باشند دارنده بوی تند می باشند، شدیداً فرار و گریز بوده و به‌سرعت تبخیر می گردد.

 

 

 

اثر بعدی اثر اصلی عطر یا این که به عبارتی اثر ثانویه میباشد. به عبارتی حسی که شما بعداز بوکردن پوست آغشته به رایحه بعد از ده عدد پانزده دقیقه شم می کنید. در واقع وقتی که عطر نخستین از میان می‌رود، این اثر آشکار میشود. بدین مرحله، مرحله میانی (Middle Note) نیز گفته می شود. این اثر نادر فرَار میباشد و عموماً عصاره یک گل (بنفشه، رز، یاس و …) میباشد. این عطر بدنه اصلی بو را تشکیل میدهد و نقش ملایم کننده عطر تند (اثر اول) را بر عهده دارااست.

 

اثر یا این که مرحله آخرین بو به طور کامل رمانتیک میباشد، این اثر بعداز کم آب شدن و یا این که احیانا جذب شدن رایحه به پوست تن احساس می گردد. در مرحله آخری، از ترکیبات ثبت‌کننده به کار گیری می گردد و به همین ادله به آن نوت اساس (Base Note) گفته می گردد.