تزکیه لکه رایحه از روی جامه ابریشم یا این که حریر

 

تزکیه لکه رایحه از روی جامه ابریشم یا این که حریر

به کارگیری از آب و گلیسیرین

برای از میان بردن لکه رایحه از روی جامه ابریشم نیز لازم میباشد در آغاز روی لکه آب بگیرید. آبی‌رنگ که با فشار روی لکه ریخته شود موجب میشود لکه تازه زودتر منزه گردیده و لکه سابق نیز سریع‌خیس از روی پارچه غیروابسته شود. آنگاه چندین قطره گلیسیرین روی لکه بریزید و با به کارگیری از انگشت به روی آن به آرامی ضربه بزنید. گلیسیرین امداد می نماید لکه‌های کهن نیز قابل انعطاف گردیده و تمیز شدنشان سهل شود.

بهترین عطر زنانه

بعداز اینکه به روی لکه گلیسیرین زدید، آن را دوباره تحت آب بگیرید و به آرامی با دستتان روی لکه بکشید. در‌این مرحله معمولا لکه بو از روی جامه حریر یا این که ابریشم شما تمیز شده‌است.

 

به کار گیری از سرکه

در‌حالتی که در مرحله پیشین، گلیسیرین کارساز نبود و لکه به طور کامل از در بین نرفت میتوانید این توشه سراغ سرکه بروید. پاره ای سرکه سپید و آب را به یک اندازه با هم مخلوط نمائید. آنگاه با یک اسفنج به آرامی روی لکه بزنید. بهتر میباشد از اواسط لکه به خارج این عمل را انجام دهید.

 

استعمال از الکل

درصورتی که گلیسیرین و سرکه هیچکدام نتوانستند لکه را به صورت کل از در بین ببرند، این توشه بایستی به سراغ الکل بروید. الکل توان بیشتری برای از در میان بردن لکه‌ها دارااست ولی معمولا نیاز میباشد فرآیند گذشته طی شود تا لکه قابل انعطاف گردیده و ریلکس‌خیس از بین برود. پنبه را به الکل آغشته کرده و روی لکه بزنید. آن گاه آن را پایین آب بگیرید تا لکه پاک شود.

 

 

برای ماندگاری اضافه رایحه، آن را به روی نقاطی از تن که ضربان دارا‌هستند، نظیر مچ دست، بزنید. نبض دست موجب پخش شدن بیش تر بوی بو میشود.

تزکیه لکه بو از روی جامه چرم و جیر

از یک دستمال کاغذی کم آب برای به چنگ آوردن رطوبت لکه رایحه روی خرقه چرم یا این که جیر استعمال نمائید. چنانچه لکه جدید باشد این مرحله بسیار کارساز میباشد ولی در صورتی‌که لکه کهنه باشد با دستمال کاغذی کم آب کاری از پیش نمی‌برید.

 

اعتنا داشته باشید که برای از میان بردن لکه بو از روی خرقه چرم و جیر ابدا از آب به تنهایی به کار گیری نکنید.

 

آب و صابون خانگی 

یک پیاله وسیع را از آب گرم مالامال فرمایید و مقداری صابون خانگی مایع به آن طولانی تر نمائید. پاره ای آن را هم بزنید تا کف نماید. بعد از آن از یک فوم یا این که اسفنج استعمال نمایید تا این کف را به روی محل لکه روی جامه بزنید. بعد از اینکه اسفنج آغشته به آب و صابون خانگی را روی محل لکه کشیدید، می بایست سریع با به کارگیری از دستمال کاغذی رطوبت آن را بگیرید. به این ترتیب دستمال کاغذی را روی محل لکه قرار دهید تا لکه و رطوبت را به خویش جذب نماید.

 

پودر ذرت

در حالتی‌که بعد از انجام پروسه قبلی، لکه هنوز باقی ماند، مقداری پودر ذرت روی لکه بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند. این پودر نیز به خیر میتواند چربی مو جود در خرقه را خارج کشیده و به خویش جذب نماید. پس از نیم ساعت، با یک برس منزه و کوچک، پودر ذرت را روی خرقه بکشید به گونه ای که آنان‌را از روی پارچه دور از هم نمائید. در صورتی گشوده هم لکه باقی ماند یه خرده دیگر پودر ذرت بزنید و نیم ساعت دیگر حوصله فرمایید.