سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گونه های ظروف عطری

 

مورخ بو در اسلام

با ظهور مسیحیت در حوالی خاورمیانه، معاش روزانه و همینطور مراسم مذهبی را زیر تاثیر قرار بخشید و استعمال از بو را به پایان رسانید. در عین حالا، مسلمانها آن را نگهداری کردند، و ابعاد با ارتقا اسلام، مسلمانها ساخت خویش را بهبود بخشیدند و همچنان به استعمال از رایحه در معاش روزانه ادامه دادند.

 

از فی مابین مواد عطری، آنان از نرولی، مشک، گل رز و عنبر به کار گیری می کردند. فرهنگ و تمدن های اسلامی مانند اهل ایران ها دسترسی گسترده خیس به تیم وسیعی از چاشنی ها، رزین ها، بیشه های گران بها، گیاهان و عطرهای حیوانی داشتند.

 

علاوه بر تجارت، اکثری از گلها و گیاهان گزینه استعمال در عطرها به وسیله مسلمانها کشت شدند، امروزه گل رز و یاسمن که مستقر حوزه‌ بوده و بخش اعظمی از گیاهان دیگر مانند نارنج تلخ و دیگر درختان مرکبات که کلیه آن ها از چین و جنوب شرقی آسیا می‌باشند می‌تواند با پیروزی در خاورمیانه کشت شوند، این گیاهان موادسازنده کلیدی در ایجاد بو میباشند.

 

در فرهنگ وتمدن اسلامی، استعمال از رایحه تا قرن ششم تثبیت شده‌است و به کارگیری از آن تحت عنوان یک وظیفه مذهبی به حساب آورده می شود.

 

بهترین عطر زنانه

 

مخلوط معطر از رزماری، نرولی، ترنج و لیمو در شیوه های متفاوت به کارگیری میشد:

 

رقیق گردیده در آب گرمابه

 ادغام با آب میوه

 خوراکی بر روی یک حبه قند

 تحت عنوان یک دهانشویه

 به صورت بی واسطه برروی پوست

غیره…

 

 

گونه های ظروف عطری

گونه های ظروف عطری قرن هجدهم به اندازه عطرها و کاربردهای آن ها گسترده بود.

عطرهای مایع در بطری های قشنگ به صورت گلابی ظواهر شدند. شیشه رایحه به صورت افزاینده ای دوست داستنی شد، به ویژه در فرانسه با بهره‌برداری سوله باکارا در سال 1765، صنعت و هنر، رایحه در قرن نوزدهم تغییر‌و تحول متعددی کرد.

 

بعداز سپری شد سالها بطری بو مهم خیس از خویش آن شد. در ده سال 1930 شاهد ورود عطرهای چرمی و گلها بودیم، با این تغییرات ورد جی رینوس (1932)، کارون (1933) و رایحه جوی‌بار پاپ ژان پوت (1935) بسیار دوست داستنی شدند.

عطرهای فرانسوی که در ده سال 1950 به نقط ی اوج رسید، به تازگی محبوبیت بو های دارای شهرت نیز تاثیر متعددی بر صنعت نهاده میباشد، اگرچه اکثر متخصصان انتظار ندارند این فرآیند ادامه یابد.

 

امروزه بیشتراز 30000 طراح رایحه در بازار موجود است و عطرها دیگر برای ثروتمندان وجود ندارد. صنعت های رایحه تغییرات متعددی در تکنیک، مواد و سبک داشته میباشد، که تمامی ی این موردها صنعت بو امروزی را ساخت کرده اند. در سالیان اخیر ظهور برند های بو و ادکلن مخصوص را در بازار میبینیم.