سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترکیب کردن و نگهداشتن مواد عطرها

 

اجزای تشکیل‌دهنده

 

 

 

هر مخلوطی از مواد معطر دلپذیر یاروهمدم با یک حمل کننده مطلوب را می‌اقتدار بو نامید. گران‌ترین عطرهای تازه خیر تماماً سنتزی می باشند و خیر به طور کاملً طبیعی، شایسته ترین کالا هنری، مخلوطی قطعی از هردو میباشد تا رایحه را طبیعی اکران دهد، بها را کم کند و به مصرف‌کننده هنگام به کارگیری خاطرات خوشی القا نماید. اجزای تشکیل‌دهنده عطرها عبارت انداز: حمل کننده یا این که حلال، مواد ثبت‌کننده و عنصرها خوشبو.

 

 

 

حمل کننده‌ها

 

 

 

حلال نو برای ترکیب کردن و نگه‌داشتن مواد عطرها، ادغام اتیل الکل بسیار خالص با مقدار معدود یا این که زیاد آب میباشد. گفتنی میباشد معیار آب بر پایه ی انحلال‌پذیری روغن‌های مورداستفاده انتخاب می‌گردد.

 

بوی نسبتاً طبیعی الکل با مواد برطرف‌کننده رایحه یا این که \" پیش ثبت‌کننده\"  الکل حذف می‌گردد. این عمل با اضافه کردن مقدار بسیار اندکی از صمغ بنزویین یا این که دیگر ثبت‌کننده‌های رزینی به الکل و تکمیل آن به بازه یک یا این که دو هفته به دست میاید.

 

 بهترین عطر زنانه

 

ثبت‌کننده‌ها

 

 

 

در یک محلول معمولی از مواد عطری در الکل، در صدر مواد فرّار خیس تبخیر میگردد. مواد ثبت‌کننده را می‌قدرت به‌تیتر موادی با فرّاریت تحت‌خیس از روغن‌های عطری در لحاظ گرفت که سرعت تبخیر اجزای تشکیل‌دهنده معطر مختلف را نماید و یکسان می‌سازد. گونه های مواد ثبت‌کننده ترشحات حیوانی، تولیدات رزینی، روغن‌های اسانسی و مواد شیمیایی سنتزی می‌باشند.

 

 

 

مواد ثبت‌کننده حیوانی

 

 

 

از بین تمام تولیدها حیوانی، کاستور، یا این که کاستوریوم، مواد ترشح‌گردیده نارنجی رنگ مایل به قهوه‌ای از غدد جنسی سگ آبی‌رنگ، به مقدار متعددی به‌کاربرده می‌گردد. مشک زَباد، ترشح نیم مایع و چربی از غدد جنسی گربه زیاد میباشد، که حیوان مستقر اکثری از کشورهاست. این مُشک وتردید در اتیوپی ابتکار عمل شد. ترشحات هر چهار روز یک‌توشه با وسیله‌ای مشابه به قاشق عده‌آوری و در شاخ‌های توخالی بسته‌بندی و صادر می شود. مَشک و تردید، ترشحات کم آب‌گردیده از گونی‌های شکمی آهوی خُبدن خیس میباشد که در کوه‌های هیمالیا یافت می شود. بوی آن براثر کتون رینگ‌ای موسوم به موسکون میباشد و به مقدار 2/1 تا 2% در آن موجود هست. مُشک و تردید، مفیدترین مواد ثبت‌کننده حیوانی میباشد که موجب پخش شدن و خل وچل مخلوط بو می‌گردد حتی در‌صورتی‌که رقیق شود و بوی آن تماماً محوشده باشد. عنبر کمترین مصرف را دارااست، اما احتمالاً شناخته‌گردیده‌ترین مواد ثبت‌کننده حیوانی میباشد. عنبر، سنگریزه‌ها یا این که ترشحاتی میباشد که از برخی نهنگ‌های به دست میاید. عنبر را از شکم نهنگ به دام افتاده یا این که نهنگی که در حاشیه دریا گرفتارشده میباشد به دست میاورند. مُشک و تردید زیباتا جدیدترین ماده ثبت‌کننده حیوانی میباشد که از غدد موش آبی رنگ لویزیانا به دست می آید. فقط در حین نبرد جهانی دوم بود که مَشک و تردید زیباتا به‌فیس تجارتی درآمد. نزدیک به 90% مواد غیر استری در غدد موش آبی‌رنگ دربرگیرنده الکل‌های لغوی وسیع فارغ از بویی میباشد که به کنون‌ها تبدیل می گردد.

 

 

 

مواد ثبت‌کننده رزینی

 

 

 

مواد ثبت‌کننده رزینی موادی می باشند که به‌طور طبیعی یا این که براثر زخم‌دیدگی از گیاهان خاصی ترشح می گردند و بها تاریخی آن ها مهم‌خیس از بها تجارتی‌شان میباشد. این مواد ثبت‌کننده عبارت‌اند از: رزین‌های طاقت فرسا (مثل بنزویین و صمغ‌ها)؛ رزین‌های قابل انعطاف (مثل صمغ مُرّ و لادن عنبری)؛ صمغ‌هایی که تا حدودی قابل انعطاف می باشند (مثل صمغ پرو، صمغ تولو، کوپی آبا، استوراکس)؛ اولئورزینها و مواد روغنی (مثل ترپنها)؛ و عصاره‌های ناشی از رزین‌های نادر گرانرو (مثل آمبرین). تمام این مواد، وقتی که برای اختلاط عطرها فراهم میگردند، با طریق‌هایی که از نسلی به نسل دیگر دهن به منتقل‌گردیده ، حل و اثبات میشوند.

 

 

 

مواد ثبت‌کننده روغن اسانسی

 

 

 

از چندین روغن اسانسی برای خواص ثبت‌کنندگی علاوه بر بوی آنها به کار گیری می‌گردد. مهم ترین آن ها عبارت‌اند از مرموک، خس‌خس، اسانس پاچولی، ایرسای فلورانسی و دمپایی.

 

مواد ثبت‌کننده سنتزی

 

از بعضا استرهای نسبتاً فارغ از عطر با نقطه‌جوش بالا که نقش ثبت‌کننده دارا‌هستند به‌جای برخی از مواد ثبت‌کننده حیوانی به کار گیری میگردد. دربین آن ها می‌اقتدار به گلیسریل دی استات (259C)، اتیل فتالات (295C)،  و بنزیل بنزوات (323C)،  اشاره نمود.

 

 

 

مواد خوشبو

 

 

 

بیش تر مواد خوشبو که در عطرسازی مصرف میشوند در سه تیم قرار می گیرند: (1) روغن‌های اسانسی، (2) مواد جدا، و (3) مواد شیمیایی سنتزی یا این که نیم سنتزی.

 

 

 

روغن‌های اسانسی

 

 

 

روغن‌های اسانسی را می‌اقتدار روغن‌های خوشبوی فرّاری با اصل گیاهی دانست. اما بایستی دربین روغن گل‌های طبیعی به‌دست‌آمده از بو گیری با روغن‌های جاذب یا این که استخراج به وسیله حلال و روغن‌های اسانسی بازیابی گردیده به وسیله تقطیر تفاوت قائل شد.