سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بو را چه طور به کار گیری می کنند؟

 

بو را چه طور به کار گیری می کنند؟

 

در کمال تعجب مشاهده می کنیم که بسیاری از خانمها نمی دانند که رایحه را به کجای پوست خودشان بزنند. رایحه باید به نقاطی که دارای نبض میباشد زده بشود. در حقیقت, نقاط دارای نبض, نقاطی می‌باشند که مسافت رگها از سطح پوست به کمترین حد خویش می برسد و در همین نقاط, رگهای خونی حرارت بیشتری از خودشان می دهند که به طور یک پمپ کوچک رایحه فعالیت می کند و بوی رایحه نیز بهتر متصاعد می شود. نقاط دارای نبض عبارت میباشد از : مچ دست, پشت گوش, پشت زانوی پا و پشت آرنج دست نصیب پائین گلو . ضمنا برای اینکه بوی رایحه دوام بیشتری داشته باشد, روی مچ های پا نیز زده می شود که جریان متصاعد شدن بو را از پائین به بالا امکان پذیر می سازد.

 بهترین عطر زنانه

چه مواردی را باید در نگهداری رایحه رعایت کرد؟

 

رایحه, باید دور از حرارت یا سرمای بیش از حد نگهداری بشود. ضمنا, در شیشه بو باید محکم بسته شود تا از بخار شدن آن جلوگیری گردد. از قرار دادن بو برای برهه زمانی طولانی در قبال تابش نور و روشنایی خورشید نیز جلوگیری بشود. 

 

عطرها از بخش‌های گوناگون مواد طبیعی و تصنعی و مصنوعی مانند مواد گیاهی و یا این که جانوری تشکیل‌شده‌اند. در بخش گیاهی این نصیب‌ها مشتمل بر گل، برگ، تنه، ریشه، ساقه، میوه، دانه و … میباشند. از گیاهانی که در صنعت عطرسازی کاربرد فراوانی دارا هستند می‌اقتدار به ترنج (برگاموت)، هل، سدر، یاسمن، زنبق زردرنگ و … اسم پیروزی. گیاهانی که بیشترین اهمیت را در عطرسازی دارا‌هستند با اعتنا به قسمتی که گزینه استعمال قرار می گیرد مشتمل بر روغن طبیعی رز، عصاره یاسمن و گل‌های پرتقال اشاره نمود.

 

مهم‌ترین لحظات احساس کردن رایحه

 

 

عطرها دارنده تفاوت‌های متعددی با یکدیگر میباشند. در موقعیت کلی، هر بو از سه جزء غیروابسته (نوت Note) تشکیل یافته میباشد. اولی جزء،  نوت نخستین یا این که آغازین (Top Note) رایحه هست. در نوت آغازین معمولاً از فرّارترین ماده که مشخص و معلوم‌ترین عطر را دارا است به کارگیری میشود، این نوت در ایجاد بو کاربرد فراوانی داراست چرا‌که اثر آن که اولی حسی میباشد که فرد در اولی واکنش با آن بو فیس میگیرد و معمولاً بعداز یک سری دقیقه انتها می‌پذیرد. توانمندی این اثر می تواند منجر جذب طولانی تر مشتری شود. عطر این مرحله نو و تند بوده و ترکیباتی که در‌این مرحله دخیل می باشند دارنده بوی تند هستند، شدیداً فراروگریز بوده و تخت‌گاز تبخیر می گردد.

 

 

 

اثر بعدی اثر اصلی بو یا این که به عبارتی اثر ثانویه میباشد. به عبارتی حسی که شما بعداز بوکردن پوست آغشته به بو بعداز ده عدد پانزده دقیقه شم می کنید. در واقع هنگامی که عطر اول از میان می‌رود، این اثر آشکار میگردد. به‌این مرحله، مرحله میانی (Middle Note) نیز گفته می‌گردد. این اثر معدود فرَار میباشد و عموماً عصاره یک گل (بنفشه، رز، یاس و …) میباشد. این عطر بدنه اصلی رایحه را تشکیل می دهد و نقش ملایم کننده عطر تند (اثر اول) را بر عهده دارااست.

 

اثر یا این که مرحله آخری رایحه تماما احساساتی میباشد، این اثر بعداز کم آب شدن و یا این که احیانا جذب شدن رایحه به پوست تن شم می‌گردد. در مرحله آخرین، از ترکیبات ثبت‌کننده به کارگیری می شود و به همین استدلال به آن نوت شالوده (Base Note) گفته می‌گردد.