پودر رایحه مشتمل بر 31? اسانس عطری

 

محصولاتی که به‌تیتر گونه های بو شناخته می گردند صرفا در معیار غِلظت مواد نخستین‌ی معطر در حلال آن که میتواند مشتمل بر اتانول یا این که ترکیبی از آب و اتانول باشد گوناگون می‌باشند. شدت و ماندگاری رایحه مبنی بر غلظت، شدت و ارتفاع قدمت ترکیبات معطر (اسانس طبیعی / مواد نخستین‌ی تصنعی) آیتم استعمال در آن است: هر قدر درصد ترکیبات معطر ارتقا مییابد، شدت و ماندگاری آن نیز زیادتر می‌گردد.

 بهترین عطر زنانه

معیارهایی که برای تعریف غِلظت تقریبی یک رایحه با به کارگیری از درصد یا این که حجم روغن معطر در آن، آیتم به کار گیری قرار میگیرد معمولاً نا مفهوم و غیر ظریف هستند. فهرستی از کلمات معمول به شرح پایین ارائه شده است:[8]

 

پودر رایحه مشتمل بر 31? اسانس عطری در پودر تالک آرایشی فارغ از وجود الکل می باشد.

رایحه یا این که perfume با غلظتی در بین 30–40? از مواد معطر؛ غلیظ‌ترین، خالص‌ترین، ماندگارترین و در عین درحال حاضر گران‌ترین جور بو میباشد.

اسپریت دو پرفیوم یا این که ESdP مشتمل بر 15–30? مواد معطر، یک مخلوط که به‌ندرت فی مابین عصاره بو و ادوپرفیوم به کارگیری می‌گردد.

ادو پرفیوم یا این که EdP در معنای «مایع رایحه» با غلظتی نزدیک به 10–20? رایج‌ترین جور بو میباشد که ماندگاری قابل قبولی دارااست و به گرانی رایحه هم وجود ندارد. این دسته بو را با عبارت (millésime) نیز نشان می دهند.

اُدوتویلت یا این که EdT به‌مفهوم «مایع پیرایش» نزدیک به 8–16? غلظت داشته و بوی ملایمی داراست که ماندگاری متعددی هم ندارد و برای تمدید بوی آن می بایست یکسری توشه در زمان روز از آن استعمال شود.

ادوکلن یا این که EdC، به‌مفهوم «مایع کلن» با غلظتی نزدیک به 3–6? از مواد معطر لازم به ذکر میباشد که عبارت Original Eau de Cologne یک اسم تجاری تثبیت شده است.

پرفیوم میست با غلظت 3–8? مواد معطر در حلال غیرالکلی.

اسپلش و افترشیو (EdS) با 1–3? غلظت مواد معطر.

در تمام این تولید ها اتانول یا این که ادغام آب و اتانول تحت عنوان حلال مواد معطر به عمل می‌رود. مواد نخستین‌ی معطر می توانند در روغن‌های بی‌بوی دیگری نظیر روغن نارگیل تصفیه گردیده یا این که در موم‌های مایعی نظیر روغن جوجوبا (Jojoba oil) حل شوند.

 

شیوه استعمال از عطرها[بازنویسی]

عطرها به‌طور عُرفی بر روی نقاطی از تن که نبض دارا هستند پاشیده می شوند. نقاطی مانند پشت گوش‌ها، پشت گردن، سمت داخلی مچ، آرنج و زانوها از آن پاراگراف‌اند تا گرمای این نقاط رایحه را گرم کرده و بو آن را به‌طور مداوم پخش نماید. ولی با اعتنا به به کار گیری از مواد صنعتی در عطرها استعمال از رایحه روی پوست توصیه نمی گردد. در صنعت رایحه نو، به کار گیری از عطرهایی با غلظت‌های گوناگون با دقت به دوران به کارگیری از آنها در حین روز سفارش می شود: محصولاتی با شدت پخش بوی ملایم مانند روغن گرمابه، شامپو تن و لوسیون تن برای صبح؛ اُدوتویلت برای عصر و عطرهایی که ماندگاری متعددی ندارند برای شب سفارش می گردند که مزاحم خواب نشوند.[9] اُدکلنها با‌گاز متصاعد گردیده و تا دو ساعت پخش عطر دارا‌هستند. اُدوتویلتها از دو تا چهار ساعت بویشان پخش می‌گردد، در شرایطی‌که که عطرها تا شش ساعت نیز می توانند پخش رایحه داشته باشند.[10]

 

عامل ها مختلفی میتوانند بر چگونگی تأثیر عطرها بر تن به کار گیری‌کننده و در غایت بوی عطر رایحه مؤثر واقع شوند. از رژیم غذایی به‌تیتر یک کدام از این کارداران می‌اقتدار اسم موفقیت، به‌طوری‌که مصرف غذاهای تند، چاشنی‌دار و چرب قادر است بر بو‌ی بو اثر بگذارد.[11] مصرف داروها نیز می تواند مختصات رایحه را پایین تأثیر قرار دهد.[11] بی آبیِ نِسبی پوست استعمال‌کننده نیز مهم میباشد، عطرها بر روی پوست‌های چرب مقطع بیشتری نسبت به پوست‌های کم آب ماندگاری دارا هستند.[10]